منوعات

رواية فيروز حامل الجزء السابع

9

 

 

 

محدش بيرد

 

بتبص جمبها على البنت اللي ملفوفة بوشها ود0م نازل منها

 

فيروز: طب ممكن تشيل البتاعة دي من على وشها عشان متت0خنقش

 

– ماشي اما اشوف ايه اخرتها معاك

 

( راح يشيلها )

 

فيروز بخضه: يا نهار اسود لارا ( بزعيق ) انتوا عملتوا فيها ايه وايه الدم ده

 

– سقطناها

 

فيروز بصد@مة: ايه

 

– زي ما سمعتي

 

فيروز بتحاول تستجمع قوتها وتقوم تلحقها

 

– لو قومتي من مكانك هقتلك ( وبيرفع عليها المسدس )

 

فيروز بعياط: طب الحقوها ارجوك هتموت

 

– لما يجيلنا أوامر

 

فيروز: من مين

 

– مش مهم تعرفي

 

فيروز بعياط: طب انتوا عايزين مننا ايه وهتسيبونا أمتي

 

– لما حبيب القلب بتاعك انتي وهي يجي

 

فيروز باستغراب: حبيب القلب مين

 

– استاذ سامح

 

فيروز بخوف: ليه هتعملوا فيه ايه

 

– هنقتله

 

فيروز بخضه: اييييه ليه ؟ هو عمل ايه

 

– ما قولنا مش عايزين اسئلة كتير

 

فيروز بخوف: انت بتهزر صح

 

– هو أنا اعرفك عشان اهزر معاك

 

فيروز بعياط: يعني ايه سامح هيموت سامح طيب والله وميستاهلش

 

– وانا مالي

 

فيروز: طب ارجوك من باب الإنسانية هات التليفون احذر سامح

 

– انتي هبلة ومفكراني اهبل زيك، اعطيك التليفون ونروح فى داهيه

 

فيروز: والله لاء مش هجيب سيرتك

 

– اسكتي بدل ما اقتلك انتي كمان ( وسابها وخرج ) – يعني ايه حضرتك أخرج وائل ؟

 

سامح بعصبية وزعيق: بقولك لارا وفيروز اتخطفوا

 

– بس خلاص وائل اتحكم عليه يعني صعب أنه يخرج

 

سامح: اتصرف يا متر اتصرف هو أنا اللي هعرفك شغلك

 

– طب ما ده مالوش حل غير أننا نهربه بس انت مسألتش نفسك لما نهربه هيعمل ايه فيهم ؟

 

سامح: مش عارف انا دماغي واقفه

 

– مش هينفع مش هينفع احنا نبلغ البوليس وهما يتصرفوا

 

سامح بحزن: لو عرفوا هيأذوهم

 

– البوليس عارف شغله اكيد

 

بعدها بساعات ***

 

فيروز بخوف: لارا انتي كويسة

 

لارا بوجع: ابني م١ت

 

فيروز بعياط: منهم لله ربنا ينتقم منهم

 

لارا بعياط: ليه يا فيروز ليه يقتلوا البيبي ليه

 

فيروز وتاخدها فى حضنها: والله ربنا هيعوضك والله هيعوضك ارتاحي انتي بس وكل حاجه هتكون تمام

 

لارا بعياط: فيروز انا كان لسالي شهر بس واولد

 

فيروز قاعده تعيط ومش عارفة تقولها ايه او تصبرها ازاي

 

فيروز: انا عارفة أنه مش وقته بس انا عايزة اعرف انتي جيتي هنا ازاى

 

لارا بتحاول تفتكر

 

فلاش باااك **

 

لارا بتعدي الطريق وراحة لمامتها ( يوقفها طفل )

 

– لو سمحتي

 

لارا: أيوة يا حبيبي

 

– انا مش لاقي بابا هو كان هنا دلوقتي وتاه مني

 

لارا بضحكة: هو بردو اللي تاه منك

 

– انا خايف

 

لارا بحنيه: متخافش يا حبيبي انا واقفة معاك اهو لحد ما بابا يجي

 

– اهو بابا فى العربية هناك اهو

 

لارا: يوووه لسه هعدي السكه

 

– سبيني وهروح انا

 

لارا: مش قصدي يا حبيبي بس انت شايف اهو فى زحمه فى العربيات

 

– هعمل ايه ؟

 

لارا بابتسامه: خلاص هعديك

 

لارا راحت تعديه وراحت عند العربية لقت شابين بينزلوا من العربية وبيرشوا عليها مُخدر

 

باااااك **

 

فيروز: لارا انتي معايا سرحتي فى ايه ؟

 

( فجأة لقت لارا بتعيط تاني )

 

فيروز اخدتها فى ح0ضنها وقعدت تهديها

 

بعدها بيوم **

 

سامح بصد@مة: انت بتقول ايه وائل هرب !

 

– أيوة هرب للاسف

 

سامح بخضة: انا خايف يعمل فيهم حاجه

 

– فى مين

 

سامح بتوتر: فيروز ولارا

 

– مش هيقدر

 

سامح: وائل قلبه م١ت من ساعة وفاة بابا وماما يقدر يعمل اي حاجه متتوقعهاش ( اتنهد وكمل ) ربنا يسامحه بيضيع نفسه وهو مش حاسس ( تليفونه بيرن )

 

سامح: الو

 

– الطلب التاني تكتب كل حاجه بأسم وائل

 

سامح: وبعدين ؟

 

– تجيب كل الورق اللي يثبت ده وتيجي على العنوان اللي هبعتهولك وبفكرك تاني انك لو بلغت البوليس معنتش هتشوف الاتنين اللي عندنا دول

 

سامح بتوتر: حاضر حاضر هعمل كده وبكرة هكون عندكم

 

تاني يوم

 

سامح بخضه: لارا.. فيروز.. انتوا كويسين ؟ ( ولسه هيروح عليهم )

 

+ لو اتحركت خطوة كمان هقتلك واقتلهم

 

سامح بعصبية وزعيق: ده الورق اهو سيبهم بقي

 

– اهلا اهلا وحشتني يا عم

 

سامح بخضه: وائل !!

 

وائل: مش تقولي حمدالله على السلامه

 

سامح: انت هربت ؟

 

وائل: كنت مفكر ان اخويا هيساعدني اهرب بس باعني زي كل مرة

 

سامح: البوليس مش هيسيبك يا وائل

 

وائل: مش هاممني هيجي ايه اكتر من اللي راح ده ابويا وامى راحوا قدام عيني

 

سامح بزعيق: ما هما ابويا وامى انا كمان

 

وائل: ابوك وامك اللي انت مأخدتش حقهم وسمعت كلام الست فيروز

 

سامح: كان كده كده هيموت لو كنت انت سمعت كلامها مكانش زمانك دلوقتي مجرم

 

وائل: سبتني اتحبس عادى جدا ومفكرتش تعمل اي حاجه عشاني

 

سامح بزعيق: كنت هعمل ايه كنت اروح اتسجن مكانك !!

 

وائل بزعيق: كنت تقدر تعمل يا سامح بس كل ده عشان خاطر فيروز حبيبة القلب بعتني عشانها…. يتبع

الجزء الثامن و الأخير من هناااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى